۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

پایان سکوت مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان افغانستان با بحث در باره تصاویر تلویزیونی در باره افغان‌هایی که ادعا شده مسیحی شده اند، به اعتصاب کاری خود پایان داد.
مجلس نمایندگان از اول جوزا/خرداد در اعتراض به معرفی نشدن ۱۱ عضو کابینه، جلسات خود را با "سکوت" برگزار می کرد.
اعضای مجلس هشدار داده بودند تا زمانی که حامد کرزی، رئیس جمهوری این ۱۱ عضو کابینه خود را برای بررسی صلاحیت های آنها به مجلس معرفی نکند، مجلس به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
آقای کرزی تا حال وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی نکرده و گفته است که عجله ای در این کار ندارد.
ولی پخش تصاویر ویدئویی از یک کانال تلویزیونی خصوصی در باره گسترش مسیحیت در افغانستان، سکوت مجلس را شکست و اعضای مجلس از گسترش مسیحیت در میان مردم، اظهار نگرانی کردند.
این تصاویر، افرادی را در ضیافتی در حال دعا خوانی به شیوه مسیحیت و انجام "غسل تعمید" نشان می دهد.
گفته شده که این تصاویر در محل نامعلومی در کابل گرفته شده است، اما هیچ مدرکی ارائه نشده که نشان بدهد این تصاویر مربوط به افغانهای ساکن در کابل است.
یونس قانونی، رئیس مجلس خواستار تحقیق در باره ادعای مطرح شده در این فیلم شد.
آقای قانونی گفت: "ادارات ذی ربط وجود دارند، تحقیق کنند؛ قضیه در کجا است؟ اصل و ریشه اش در چیست؟ آیا یک تعداد افرادی هستند که می خواهند از این طریق پناهندگی بگیرند؟ ویزای دایمی بگیرند؟ یا واقعا توطئه و مسائل تبشیری وجود دارد؟ کل این مسائل باید روشن شود."
شماری از اعضای مجلس خواستار پیدا کردن عاملان "انتشار" مسیحیت در افغانستان و محاکمه آنها بر اساس اصول اسلامی شدند.
بر اساس این اصول، مجازات مسلمانی که دینی غیر از اسلام اختیار کند، "اعدام" است.
هر چند تا حال حاضر هیچ موردی به اثبات نرسیده که در افغانستان مسلمانی به مسیحیت گرویده باشد، اما ادعاهایی وجود داشته که شماری از سازمانهای غیر دولتی، که هنوز شناخته نشده اند، "در تلاش تبلیغ مسیحیت" هستند.
همچنین پیش از این گزارش های تائید نشده ای وجود داشته که شماری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای غربی را داشته اند، از گرویدن به مسیحیت برای گرفتن مجوز پناهندگی استفاده کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر